Túráink

Tarts velünk télen is! A két ünnep között a pihenésé lesz a főszerep! Nekünk az lesz a célunk, hogy minél több túrát és programot szervezzünk. Ha szeretnél minél több szép emléket gyűjteni 2018 maradék részében, akkor válassz minket! Nem tudsz eljönni, nagyobb társasággal szeretnél elmenni kikapcsolódni a természetbe? Megvan a megoldás, keress fel minket és szervezünk nektek egy felejthetetlen napot!

Túráink semmiképp nem maradnak el!

A Mátraikalandok nyereményjátékot hirdet!

A nyereményjátékunkra beküldött, túráinkon készült képekre 2018.11.09.-ig lehet szavazni, Facebook oldalunkon.

Közelgő túráink...

Jelenleg, éppen következő túránkat tervezzük!

Ahol már jártunk...

Keresztesi kilátások

2018.11.03. 10:15

Mesés sziklaalakzatokkal, komoly emelkedőkkel, legendás helyekkel is találkozni fogunk a Keresztesi kilátások túráján. De a túra igazi szépségét a sziklakibúvásokról, kilátóból, hegyi rétekről nyíló lélegzetelállító panorámák fogják adni. Reméljük, az időjárás is partner lesz ebben - érdemes lesz eljönni.
Útvonal: Mátrakeresztes - Vízesések - Erdész-rét - Nyikom - Szalajkás-tető - Tippanos-rét - Mátrakeresztes.
Táv: 10 km
Szintemelkedés: 520 m (meredek lesz)
Időtartam: 5-6 óra

Sár-hegyi kalandok

2018.10.31. 10:30

Ismerjük meg a Sár-hegy rejtett, kevésbé ismert arcát - ez volt túránk mottója. Olyan helyeket is láttunk ezen a csodás hegyen, ahová nem vezet turistaút... A meseszép kilátások mellett természeti, ipartörténeti érdekességek, kalandos történetek is elhangoztak... Köszönjük, hogy velünk töltöttetek az őszi szünetből egy kis időt!
Útvonal: Mátrafüred - Sár-hegy - Gyöngyös, közte még alakul.
Táv: kb. 10 km
Szintemelkedés: kb. 300 m
Időtartam: 4óra 45perc alatt sikerült

A túránkon készült képek megtekinthetők, az alábbi linken:

Szarvasbőgés túra

2018.09.28. 19:15

A pénteki szarvasbőgés túrán agancsos barátaink ugyan nem kényeztettek el bennünket hangorkánnal, viszont az enyhe fuvallat, a majdnem telihold, a csillagok fénye varázslatos hangulatot kölcsönzött az estének. Köszönjük mindenkinek, aki velünk töltötte ezt a kis időt!

Galyai geoládák túrája

A túra időpontja: 2018.09.01.

Első őszi túránkon Galyatető környékének geoládáit kerestük meg, páratlan kilátásokkal tűzdelt szélfútta bérceken barangolva. A jelszó: geocaching! Akadályokkal tűzdelt ereszkedők, és miegymás kísérte végig csapatunkat.

A túrán készült képek elérhetőek itt:

A nagy völgy és a bércek túrája

2018.08.11.-e Mátraháza!

Útvonal: Mátraháza - Nagy-Hidas-bérc - Nagy-Halmaj - Nagy-völgy - Rakott út - Farkas-kő - Görgő-bikk - Tetves-rét - Mátraháza.

Kb. 9 km

330m szintemelkedés

A túrán készült képek elérhetőek itt:

Csukás-völgyi fenyvestúra

Útvonal: Mátraszentimre - Csukás-bérc - Csukás-völgy - Szalajkaház - Árnyék-völgy - Kovács-rét - Pálinkázó - Átal-kövek - Mátraszentimre.

Táv: 10 km
Szintemelkedés: 400 m
Időtartam: 4óra 20perc

2018.08.05.-én a Csukás-völgyi fenyvesben szerveztünk egy túrát. A Csukás-völgyi fenyvest és környékbeli társait is meglegyintette már az elmúlás szele, a tavalyi szélsőséges időjárás jelentős károkat okozott bennük. Mi pedig felkerekedtünk és - talán utoljára - megnéztük a fenyők oszlopszerű törzseit, foghíjasan is méltóságteljes lombkoronájukat, beszélgettünk sorsukról, jövőjükről. Közben megismerkedtünk a környék kevésbé ismert látnivalóival, forrásaival, történeteivel...

Túránkon készült képeinket megtekintheted az alábbi linken:

Források nyomában

2018.07.21.-én megtartottuk első túránk, ismert és kevésbé ismert forrásokat kerestünk fel. Jó hangulat, kellemes erdei séta, melyet csak néhány sziklamező zavart meg. Elemózsiánk elfogyasztására a túra felénél pihenő keretein belül volt lehetőség. Forrásvízben nem volt hiány!

Táv: 11 km Szintemelkedés: 380 m Időtartam: 5 óra Útvonal: Mátrafüred - Csepegő-forrás - Vizes-Kesző (források völgye) - Gyertyános-kút - Nagy-állás-kút - Bukfenc-kút - Meleg-forrás - Ördög-forrás - Mátrafüred. Nehézségi fok: közepes

Túránkon készült képeinket megtekinthetőek az alábbi linken: